«Ռեքվիեմ» բալետի պրեմիերա Մեծ թատրոնում10.02.2014
Ռուսաստանի Մեծ թատրոնում «Բալենու անտառ» փառատոնի շրջանակներում նախօրեին՝ Հոկտեմբերի 1-ին, կայացել է Բորիս Էյֆմանի «Ռեքվիեմ» բալետի պրեմիերան: Ներկայացման ստեղծմանը Վլադիմիր Սպիվակովի ղեկավարությամբ մասնակցել է նաև «Մոսկվայի վիրտուոզներ» կամերային նվագախումբը և «Երգչախմբային երգեցողության վարպետներ» Մեծ ակադեմիակն երգչախումբը: Այդ մասին հաղորդում է «taglur.am»-ը՝ հղում անելով «teatral-online.ru»-ին:
Բորիս Էյֆմանը այս թեմային առաջին անգամ անդրադարձել է դեռ 1991 թ.-ին: Այդ ժամանակ, նոր հազարամյակ թևակոխելու նախօրեին, նա բեմադրեց մեկ գործողությամբ բալետ՝ ըստ Մոցարտի «Ռեքվիեմի»: 10 տարի անց նա կրկին անդրադարձավ այս աշխատանքին և դրա հիման վրա ստեղծեց լիարժեք ներկայացում՝ զգալիորեն վերիմաստավորելով նախկին պարտիտուրիայի խորեգրաֆիան: Նա բալետի մեջ ավելացրեց ևս մեկ գործողություն, որը հիմնված էր բանաստեղծուհի Աննա Ախմատովայի «Ռեքվիեմ» պոեմի և Դմիտրի Շոստակովիչի «Ֆաշիզմի և պատերազմի զոհերի հիշատակին» կամերային սիմֆոնիայի վրա:
«Վերընթերցելով «Ռեքվիեմ պոեմը, ես ապշում եմ, թե որքան անդարման է այն ցավը, որը բաբախում է Ախմատովայի տողերում: Կրկին և կրկին «սատանայացված տարիների» սգացող կերպարներ: Եվ կենդանի թաղվածների շրջապտույտը քարանում է հավերժական սպասման մեջ՝ բանտի դարպասների առջև: Կնոջ ճիչի մեջ, ում բաժին են հասել սարսափելի տառապանքներ, Ախմատովայի պոեմում երկրոդում են հազարավոր մայրերի ու քույրերի հոգոցները: Այս վշտի սիմֆոնիան անընդհատ հնչում է իմ մեջ: Սրբազան ցավը չի հանդարտվում: Իրոք, մարդկային տառապանքների աշխարհն անհատակ է: Սակայն, կյանքի ընթացքի մեջ թաքնված է կեցության աստվածային անընդհատականությունը, որը հանճարեղորեն իր «Ռեքվիեմում» փառաբանել է Մոցարտը: Լսելով նրա ստեղծագործությունը, զգում ես հավերժության շնչառությունը»,- ասել է Բորիս Էյֆմանը:
Բորիս Էյֆմանը փիլիսոփա-խորեոգրաֆ է, ում հուզում են արդիականության հիմնախնդիրները: Արվեստագետը հանդիսատեսի հետ խոսում է մարկային կեցության ամենաբարդ կողմերի մասին: Այն ժանրը որով աշխատում է ինքը, Էյֆմանն անվանել է «հոգեբանական բալետ»: Նրան հաճախ անվանում են «ժամանակակից խորեոգրաֆների և բալետմայստերների առաջնորդը»:
Ռուսաստանի Մեծ թատրոնում «Բալենու անտառ» փառատոնի շրջանակներում նախօրեին՝ Հոկտեմբերի 1-ին, կայացել է Բորիս Էյֆմանի «Ռեքվիեմ» բալետի պրեմիերան: Ներկայացման ստեղծմանը Վլադիմիր Սպիվակովի ղեկավարությամբ մասնակցել է նաև «Մոսկվայի վիրտուոզներ» կամերային նվագախումբը և «Երգչախմբային երգեցողության վարպետներ» Մեծ ակադեմիակն երգչախումբը: Այդ մասին հաղորդում է «taglur.am»-ը՝ հղում անելով «teatral-online.ru»-ին:
Բորիս Էյֆմանը այս թեմային առաջին անգամ անդրադարձել է դեռ 1991 թ.-ին: Այդ ժամանակ, նոր հազարամյակ թևակոխելու նախօրեին, նա բեմադրեց մեկ գործողությամբ բալետ՝ ըստ Մոցարտի «Ռեքվիեմի»: 10 տարի անց նա կրկին անդրադարձավ այս աշխատանքին և դրա հիման վրա ստեղծեց լիարժեք ներկայացում՝ զգալիորեն վերիմաստավորելով նախկին պարտիտուրիայի խորեգրաֆիան: Նա բալետի մեջ ավելացրեց ևս մեկ գործողություն, որը հիմնված էր բանաստեղծուհի Աննա Ախմատովայի «Ռեքվիեմ» պոեմի և Դմիտրի Շոստակովիչի «Ֆաշիզմի և պատերազմի զոհերի հիշատակին» կամերային սիմֆոնիայի վրա:
«Վերընթերցելով «Ռեքվիեմ պոեմը, ես ապշում եմ, թե որքան անդարման է այն ցավը, որը բաբախում է Ախմատովայի տողերում: Կրկին և կրկին «սատանայացված տարիների» սգացող կերպարներ: Եվ կենդանի թաղվածների շրջապտույտը քարանում է հավերժական սպասման մեջ՝ բանտի դարպասների առջև: Կնոջ ճիչի մեջ, ում բաժին են հասել սարսափելի տառապանքներ, Ախմատովայի պոեմում երկրոդում են հազարավոր մայրերի ու քույրերի հոգոցները: Այս վշտի սիմֆոնիան անընդհատ հնչում է իմ մեջ: Սրբազան ցավը չի հանդարտվում: Իրոք, մարդկային տառապանքների աշխարհն անհատակ է: Սակայն, կյանքի ընթացքի մեջ թաքնված է կեցության աստվածային անընդհատականությունը, որը հանճարեղորեն իր «Ռեքվիեմում» փառաբանել է Մոցարտը: Լսելով նրա ստեղծագործությունը, զգում ես հավերժության շնչառությունը»,- ասել է Բորիս Էյֆմանը:
Բորիս Էյֆմանը փիլիսոփա-խորեոգրաֆ է, ում հուզում են արդիականության հիմնախնդիրները: Արվեստագետը հանդիսատեսի հետ խոսում է մարկային կեցության ամենաբարդ կողմերի մասին: Այն ժանրը որով աշխատում է ինքը, Էյֆմանն անվանել է «հոգեբանական բալետ»: Նրան հաճախ անվանում են «ժամանակակից խորեոգրաֆների և բալետմայստերների առաջնորդը»: