Ե. Պոլդի. «Որպեսզի երեխաները ներկայացումից հետո խնդրեն, որ բացեք լուսանկարների ալբոմը...»12.30.2014
Մոսկվայի Մեյերհոլդի անվան կենտրոնը Ամանորը դիմավորում և, ուրեմն, 2014-2015 թվականների սահմանագիծը հատում է ռեժիսոր Դմիտրի Մելկինի բեմադրած «360 աստիճան» ներկայացումով, որին մասնակցում են Ռուսաստանի մայրաքաղաքի առաջատար կրկեսային արտիստները: Հավաքված դերասանական խումբը ներկայացնում է մեծ մանկավարժների մոտ մասնագիտական կրթություն ձեռք բերած պրոֆեսիոնալների նոր սերնդին, ինչպես նաև կրկեսային հզոր դինաստիաների ներկայացուցիչների, ովքեր պատրաստ են էքսպերիմենտների և իրականացնում են «նոր» ռուսական կրկեսը: Այդ մասին հաղորդում է «taglur.am»-ը՝ հղում անելով «meyerhold.ru»-ին:
Ամանորյա արձակուրդները մեր համար «նոր» կրկեսի գիծը բեմում շարունակելու ժամանակն է բերում: Նոր տարվա տոնակատարությունների համար մենք հատուկ համագործակցում ենք «Անտիկվարնի ցիրկ» («Հնագույն կրկես») անկախ թատերական թիմի հետ: Հունվարին Մեյերհոլդ կենտրոնի հանդիսատեսներին կներկայացվի ժամանակի քննությունը բռնած «Մանդարինային հրեշտակ» ներկայացումը, իսկ մինչ այդ, դեկտեմբերի 25-ից կենտրոնի և կրկեսի ուժերի համատեղմամբ կներկայացվի Տոնինո Գուերայի «Սպիտակամորուս առյուծը» նոր բեմադրությունը:
Իտալացի նշանավոր հեղինակի այս գործը հասցեագրված է ողջ ընտանիքին: Բեմադրությանը մասնակցում են կրկեսի արտիստներ, պարողներ, երաժիշտներ, երգիչներ, նկարիչներ: Այն իրականացվել է ըստ «նոր կրկեսի» ժանրի, իսկ կերպարային լուծումները միտումնավոր գտնվել է «հին՝անտիկվար» կրկեսում:
Եթե ուշ խորհրդային, իսկ դրանից հետո ժամանակակից ռուսական կրկեսը ձգում էր դեպի մենակատարային համարներին, ապա «cirque nouveau»-ն («նոր» կրկես-ը) կառուցված է համույթի սկզբունքներով, մուլտիժանրայնության և ընտանիքայինի հիմունքներով: Այս դեպքում «ընտանիքային» եզրույթը կիրառվում է, ոչ այնքան բառի «դինաստիական», որքան «թիմայնություն» իմաստով:
Ելենա Պոլդին, այս ներկայացման ռեժիսորը ասում է, որ «ներկայացումն այն մասին է, որ ոչինչ չի կարելի մոռանալ, հիշողությունների թելերից պետք է հյուսել ճոպան, որի վրայով կարելի է քայլել անցյալից դեպի ապագա և հակառակը: Իսկ ներկան, դա ընդամենը ակնթարթ է, կամրջակ, որի վրա հնարավոր է միայն շունչը տեղը բերել, հավաքել ուժերը և...»:
Երեխան ապրում է ապագայի կատեգորիաներով, նշում է Պոլդինը և «մեր խնդիրն է նրա առաջ բացել անցյալը, որը նա դեռ չունի և որն ունեն նրա ծնողները, իր ընտանիքը, իր երկիրը, այս աշխարհը...Մենք ցանկանում ենք պատմել այն կրկեսի մասին, որն այլևս չկա»:
Թեև, ոչ, հերքում է ինքն իրեն ռեժիսորը,այնուամենայնիվ «այն կա, որովհետև կանք՝ մենք, այս տարածքում ապրողներս, և կաք դուք՝ մեր մոտ եկածներդ: Եվ ամենագլխավորը, որպեսզի երեխաները ներկայացումից հետո խնդրեն, որ բացեք լուսանկարների ալբոմը և պատմեք Ձեր ընտանիքի պատմությունը»:
Ներկայացումից հետո արտիստները հանդիսատեսների հետ կանցկացնեն վարպետաց դասեր: Եվ, անշուշտ, յուրաքանչյուր երեխա կստանա նվեր:
Սուրբ ծնունդը և Ամանորը ամենաընտանեկան, հարմարավետ, և տնային տոննակատարություններն են: Այդպիսին են և ամանորյա մյուս ներկայացման՝ «Մանդարինային Հրեշտակի» կերպարները, որոնց թևերն անգամ բրդյա են, որպեսզի տաք լինի... և մարմինը, և հոգին: Նրանք հայտնվում են անսպասելի, դահուկների վրա՝ ճամպրուկներով և ցանցապայուսակներով, որոնք լցված են մանդարինով և հրաշքներով...
Հանդիսատեսին է ներկայացվում դահուկներով խաղային պար, մանդարիններով աճպարարություն, Ծննդյան տոների զանգակների նվագակրկումով և ցանկություններ իրականացնող կախարդական տոնածառով:
Ավարտին հրեշտակները հանդիսատեսներին բաժանում են ժապավեններ, որոնց վրա գրում են իրենց ամենամեծ ցանկությունը և այն կապում կախարդական տոնածառի ճյուղին: Այդ անելու համար նրանց օգնում են մանդարինային հրեշտակները և ուրեմն ամեն ինչ կիրականանա:
Երեխաները և մեծերը կարող են սովորել կրակոտ պարեր դահուկների վրա, արտիստների օգնությամբ յուրացնել զանգակներով նվագելը, զգալ Ծննդյան տոների հմայիչ մթնոլորտը և ապրել Հրաշքի ամանորյա սպասումը:
Մոսկվայի Մեյերհոլդի անվան կենտրոնը Ամանորը դիմավորում և, ուրեմն, 2014-2015 թվականների սահմանագիծը հատում է ռեժիսոր Դմիտրի Մելկինի բեմադրած «360 աստիճան» ներկայացումով, որին մասնակցում են Ռուսաստանի մայրաքաղաքի առաջատար կրկեսային արտիստները: Հավաքված դերասանական խումբը ներկայացնում է մեծ մանկավարժների մոտ մասնագիտական կրթություն ձեռք բերած պրոֆեսիոնալների նոր սերնդին, ինչպես նաև կրկեսային հզոր դինաստիաների ներկայացուցիչների, ովքեր պատրաստ են էքսպերիմենտների և իրականացնում են «նոր» ռուսական կրկեսը: Այդ մասին հաղորդում է «taglur.am»-ը՝ հղում անելով «meyerhold.ru»-ին:
Ամանորյա արձակուրդները մեր համար «նոր» կրկեսի գիծը բեմում շարունակելու ժամանակն է բերում: Նոր տարվա տոնակատարությունների համար մենք հատուկ համագործակցում ենք «Անտիկվարնի ցիրկ» («Հնագույն կրկես») անկախ թատերական թիմի հետ: Հունվարին Մեյերհոլդ կենտրոնի հանդիսատեսներին կներկայացվի ժամանակի քննությունը բռնած «Մանդարինային հրեշտակ» ներկայացումը, իսկ մինչ այդ, դեկտեմբերի 25-ից կենտրոնի և կրկեսի ուժերի համատեղմամբ կներկայացվի Տոնինո Գուերայի «Սպիտակամորուս առյուծը» նոր բեմադրությունը:
Իտալացի նշանավոր հեղինակի այս գործը հասցեագրված է ողջ ընտանիքին: Բեմադրությանը մասնակցում են կրկեսի արտիստներ, պարողներ, երաժիշտներ, երգիչներ, նկարիչներ: Այն իրականացվել է ըստ «նոր կրկեսի» ժանրի, իսկ կերպարային լուծումները միտումնավոր գտնվել է «հին՝անտիկվար» կրկեսում:
Եթե ուշ խորհրդային, իսկ դրանից հետո ժամանակակից ռուսական կրկեսը ձգում էր դեպի մենակատարային համարներին, ապա «cirque nouveau»-ն («նոր» կրկես-ը) կառուցված է համույթի սկզբունքներով, մուլտիժանրայնության և ընտանիքայինի հիմունքներով: Այս դեպքում «ընտանիքային» եզրույթը կիրառվում է, ոչ այնքան բառի «դինաստիական», որքան «թիմայնություն» իմաստով:
Ելենա Պոլդին, այս ներկայացման ռեժիսորը ասում է, որ «ներկայացումն այն մասին է, որ ոչինչ չի կարելի մոռանալ, հիշողությունների թելերից պետք է հյուսել ճոպան, որի վրայով կարելի է քայլել անցյալից դեպի ապագա և հակառակը: Իսկ ներկան, դա ընդամենը ակնթարթ է, կամրջակ, որի վրա հնարավոր է միայն շունչը տեղը բերել, հավաքել ուժերը և...»:
Երեխան ապրում է ապագայի կատեգորիաներով, նշում է Պոլդինը և «մեր խնդիրն է նրա առաջ բացել անցյալը, որը նա դեռ չունի և որն ունեն նրա ծնողները, իր ընտանիքը, իր երկիրը, այս աշխարհը...Մենք ցանկանում ենք պատմել այն կրկեսի մասին, որն այլևս չկա»:
Թեև, ոչ, հերքում է ինքն իրեն ռեժիսորը,այնուամենայնիվ «այն կա, որովհետև կանք՝ մենք, այս տարածքում ապրողներս, և կաք դուք՝ մեր մոտ եկածներդ: Եվ ամենագլխավորը, որպեսզի երեխաները ներկայացումից հետո խնդրեն, որ բացեք լուսանկարների ալբոմը և պատմեք Ձեր ընտանիքի պատմությունը»:
Ներկայացումից հետո արտիստները հանդիսատեսների հետ կանցկացնեն վարպետաց դասեր: Եվ, անշուշտ, յուրաքանչյուր երեխա կստանա նվեր:
Սուրբ ծնունդը և Ամանորը ամենաընտանեկան, հարմարավետ, և տնային տոննակատարություններն են: Այդպիսին են և ամանորյա մյուս ներկայացման՝ «Մանդարինային Հրեշտակի» կերպարները, որոնց թևերն անգամ բրդյա են, որպեսզի տաք լինի... և մարմինը, և հոգին: Նրանք հայտնվում են անսպասելի, դահուկների վրա՝ ճամպրուկներով և ցանցապայուսակներով, որոնք լցված են մանդարինով և հրաշքներով...
Հանդիսատեսին է ներկայացվում դահուկներով խաղային պար, մանդարիններով աճպարարություն, Ծննդյան տոների զանգակների նվագակրկումով և ցանկություններ իրականացնող կախարդական տոնածառով:
Ավարտին հրեշտակները հանդիսատեսներին բաժանում են ժապավեններ, որոնց վրա գրում են իրենց ամենամեծ ցանկությունը և այն կապում կախարդական տոնածառի ճյուղին: Այդ անելու համար նրանց օգնում են մանդարինային հրեշտակները և ուրեմն ամեն ինչ կիրականանա:
Երեխաները և մեծերը կարող են սովորել կրակոտ պարեր դահուկների վրա, արտիստների օգնությամբ յուրացնել զանգակներով նվագելը, զգալ Ծննդյան տոների հմայիչ մթնոլորտը և ապրել Հրաշքի ամանորյա սպասումը: