Ժամանակին ձախողված պիեսի տեքստը այսօր համարվում է հանճարեղ01.17.2017
Սանկտ-Պետերբուրգի Ալեքսանդրինյան թատրոնը նախապատրաստում է խորհրդային դասական պիեսներից պատրաստված բեմադրությունների շարք՝ նվիրված Հոկտեմբերյան հեղափոխության 100 ամյակին: Այդ մասին տեղեկացնում է «taglur.am»-ը՝ հղում անելով «tvkultura.ru»-ին:
Թատրոնի նորանշանակ գեղարվեստական ղեկավար Նիկոլայ Ռոշչինի բեմադրությամբ այդ շարքը կմեկնարկի Վլադիմիր Մայակովսկու «Բաղնիք» պիեսի ներկայացման պրեմիերայով, որը հեղինակը բնորոշել է, որպես « Կրկեսով և հրավառությամբ 6 գործողությամբ դրամա»:
Ներկայացումը սկսվում է ներածությամբ, որի ժամանակ ռուսաստանցի մեծ բանաստեղծ Մայակովսկին Մշակույթի նախարարության ներկայացուցչին է ներկայացնում ավանգարդային բեմադրությունը: Ներկայացումն ընդունող պաշտոնյաները պահանջում են այնտեղ կատարել ուղղումներ:
Մայակովսկու այս պիեսը 1930-ականներին բեմադրելիս հենց այդպես էլ եղել է:
«Մինչև հիմա սա կարծես հալածում էր ինձ: Պիեսը գրեթե գործնականում բոլոր բեմադրություններում ձախողված է եղել: Սա շատ տարօրինակ է, քանի որ տեքստը հանճարեղ է: Թեև կարող է հենց այդ էլ դրա պատճառն է: Որովհետև դրամատուրգիայում այդպես է՝ որքան լավն է տեքստը, այնքան դժվար է դառնում բեմադրելը»,- բացատրել է Նիկոլայ Ռոշչինը:
Տեքստի իրականացմանը օգնել է նաև սցենոգրաֆիան: Ամեն մանրից, ռեալիստականից Ռոշչինը որոշել է հրաժարվել, իսկ ամենից գլխավորի մասին խոսել կոշտ, տեսանելի և ավյունով՝ Մայակովսկու ոճով, իսկ երաժշտկան ձևավորումն անհատականացվել է:
Անցյալ դարի 30-ականների ՆԷՊ-ի (Նոր տնտեսական քաղաքականության) մթնոլորտը ներկայացման մեջ վերականգնվել է ժամանակի նորաձևության հանդեսներից օգտվելով: Բեմադրության մեջ կիրառվում են նաև ժամանակակից երգիծանքի էֆեկտներ:
Ռեժիսորը նշում է, որ Մայակովսկին իր պիեսները գրել է հենց այն մոտեցմամբ, որ ապագայում հնարավոր լինի դրանցում արտացոլել համապատասխան ժամանակին բնորոշ տարրերը:
Ավելացնենք, որ 1930 թ.-ին ռուսաստանցի բանաստեղծի «Բաղնիք» պիեսի պրեմիերան տապալվեց: Իսկ այսօր Ալեքսանդրինյան թատրոնում վստահ են, որ այն հանդիսատեսի մոտ կունենա հաջողություն:

Թատրոնի նորանշանակ գեղարվեստական ղեկավար Նիկոլայ Ռոշչինի բեմադրությամբ այդ շարքը կմեկնարկի Վլադիմիր Մայակովսկու «Բաղնիք» պիեսի ներկայացման պրեմիերայով, որը հեղինակը բնորոշել է, որպես « Կրկեսով և հրավառությամբ 6 գործողությամբ դրամա»:
Ներկայացումը սկսվում է ներածությամբ, որի ժամանակ ռուսաստանցի մեծ բանաստեղծ Մայակովսկին Մշակույթի նախարարության ներկայացուցչին է ներկայացնում ավանգարդային բեմադրությունը: Ներկայացումն ընդունող պաշտոնյաները պահանջում են այնտեղ կատարել ուղղումներ:
Մայակովսկու այս պիեսը 1930-ականներին բեմադրելիս հենց այդպես էլ եղել է:
«Մինչև հիմա սա կարծես հալածում էր ինձ: Պիեսը գրեթե գործնականում բոլոր բեմադրություններում ձախողված է եղել: Սա շատ տարօրինակ է, քանի որ տեքստը հանճարեղ է: Թեև կարող է հենց այդ էլ դրա պատճառն է: Որովհետև դրամատուրգիայում այդպես է՝ որքան լավն է տեքստը, այնքան դժվար է դառնում բեմադրելը»,- բացատրել է Նիկոլայ Ռոշչինը:
Տեքստի իրականացմանը օգնել է նաև սցենոգրաֆիան: Ամեն մանրից, ռեալիստականից Ռոշչինը որոշել է հրաժարվել, իսկ ամենից գլխավորի մասին խոսել կոշտ, տեսանելի և ավյունով՝ Մայակովսկու ոճով, իսկ երաժշտկան ձևավորումն անհատականացվել է:
Անցյալ դարի 30-ականների ՆԷՊ-ի (Նոր տնտեսական քաղաքականության) մթնոլորտը ներկայացման մեջ վերականգնվել է ժամանակի նորաձևության հանդեսներից օգտվելով: Բեմադրության մեջ կիրառվում են նաև ժամանակակից երգիծանքի էֆեկտներ:
Ռեժիսորը նշում է, որ Մայակովսկին իր պիեսները գրել է հենց այն մոտեցմամբ, որ ապագայում հնարավոր լինի դրանցում արտացոլել համապատասխան ժամանակին բնորոշ տարրերը:
Ավելացնենք, որ 1930 թ.-ին ռուսաստանցի բանաստեղծի «Բաղնիք» պիեսի պրեմիերան տապալվեց: Իսկ այսօր Ալեքսանդրինյան թատրոնում վստահ են, որ այն հանդիսատեսի մոտ կունենա հաջողություն: